Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 3 mei 2020

Onraad in het Kriebelbos (41)

Wat voorafging: in het Kriebelbos staat het nagebouwde huisje van Trezeke, een zonderlinge vrouw. Er ligt ook een voorraad toeristische folders beschikbaar, die Seppe inspireert tot het maken van een papieren vliegertje dat bijna landt op het hoofd van meester Lukas.

‘Wie heeft er die folder genomen?’ vroeg meester Lukas.
‘Zij,’ wees Seppe onmiddellijk in Femkes richting. ‘Ik heb nog gezegd dat ze dat beter niet kon doen.’
‘Rotzak,’ siste Femke half luid.

Dat had meester Lukas gelukkig niet opgevangen. ‘Is dat waar, Femke? Heb jij die folder uit het rek genomen?’
‘Ja, meester, maar ik heb niet…’
Femke kreeg niet meer de kans om haar zin af te maken. Meester Lukas zwaaide vermanend met zijn wijsvinger. ‘Laat het niet meer gebeuren. Voor het papier van die folders zijn er bomen moeten sneuvelen. Dus kan je er maar beter een beetje zorg van dragen.’

‘Vind ik ook,’ zei Seppe.
‘Zwijgen jij,’ brak meester Lukas hem af. ‘Dat geldt ook voor jou.’
Seppe haalde nonchalant de schouders op. Er blonk spot in zijn ogen.

Het is niet eerlijk, dacht Femke, ik heb niets gedaan dat niet mocht.  Ik leer die etter wel nog een lesje. Haar papa zou zeggen: ik zet zijn neus tussen zijn oren. Maar zo te zien was er al iemand haar voor geweest. Hij had een joekel van een neus op zijn gezicht. 

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten