Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 3 maart 2019

Notenwijn (slot)

Inleiding: breekt er voor onze hoofdfiguren een nieuw bestaan aan in de mooie Vercors in het zuiden van Frankrijk? Of is er een nieuw leven op komst? Verneem er alles over in de laatste aflevering van 'Notenwijn'!

Misschien dat Sofie mij zo dadelijk als een loopjongen naar Saint-Jean stuurt achter een fles champagne. Maar notenboeren drinken pastis of liever nog notenwijn en houden meer van de ruwe romantiek van Pagnol en Daudet dan van de gepolijste Hollywoodvariant.

Jitske propt glunderend twee chips tegelijk in haar mondje. ‘Je hebt geluk dat we met vakantie zijn, kleine meid. Tijdens het schooljaar ga je weer minder chips en frietjes eten,’ zegt Sofie.
Ik kijk haar vol verwachting aan.
Ze schudt het hoofd. ‘Vals alarm,’ zegt ze met gedempte stem.

Alweer, denk ik en mijn gedachten glijden af naar het werk en naar alles wat mij bindt met mijn moederland. Ik proef de notenwijn die op port lijkt, al is het vooral de smaak van harde walnoten die op mijn tong achterblijft.

Meer vernemen over mijn roman 'De tovenaar van half negen'? Volg de link:
https://www.bol.com/nl/p/de-tovenaar-van-half-negen/9200000098338053/?suggestionType=browse&bltgh=uvNSosqKkeL0Z-tjmMJB6w.1.4.ProductImage


Geen opmerkingen:

Een reactie posten