Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 24 februari 2019

Notenwijn (12)

Inleiding: wat heeft een jong kind als Jitske met de componist Janacek? En is er verrassend nieuws op komst in de vakantiewoning in de Vercors?

Jitske spreekt de familienaam van Leos Janacek bijna foutloos uit, wat mij doet vermoeden dat Sofie haar die zachtjes heeft ingelepeld. Met succes trouwens. Jitske straalt als ik in de auto de Kinderrijmen van Janacek laat horen.

‘Het is een prachtige tekening,’ zeg ik. Ik kan het niet helpen dat ik enigszins ontroerd ben.
‘Vind jij de muziek van Janacek ook zo mooi?’
Ik knik. 

Jitske haalt met een zachte wijsvinger een traan weg van mijn wang en stopt daarop haar vinger in de mond.
‘Zout! Je traan smaakt naar zout.’ Ze loopt vrolijk weg. ‘Ik hou van zout! Krijg ik nu chips?’
Ze huppelt als een jong lam de gîte binnen. Ik hol achter haar aan en zie in het voorbijlopen dat Sofie geconcentreerd in de weer is met een predictor. Ik haal een zak chips en een fles notenwijn te voorschijn.

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten