Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 30 december 2018

Notenwijn (5)

Inleiding: op vakantie in de prachtige Vercors, in het zuidoosten van Frankrijk, worden de onderlinge relaties pas echt zichtbaar. Met een hoofdrol voor het schattige meisje Jitske.

‘s Avonds in onze gîte stel ik Sofie voor om snel naar bed te gaan.
‘Eerst Jitske instoppen,’ zegt ze.
Ik knik en geef het kind een nachtzoen.

‘Papa, krijg ik morgen chips?’
‘Dat zien we morgen wel, meisje.’
‘Van mijn andere papa krijg ik elke dag chips.’ Ofschoon Willem haar bij momenten rot verwent, lijkt het mij onwaarschijnlijk. ‘El-ke dag!’ Ze benadrukt iedere lettergreep. ‘Ik lust graag chips met zout. Jij ook, hé, papa? Mama ook!’

Sofie neemt Jitske op en draagt haar naar de kinderkamer. Ze blijft doorgaan over de aardappelchips. ‘Mijn echte mama en papa zijn allebei dol op chips. En weet je waarom? Omdat ze vroeger met elkaar getrouwd waren.’
Ik doe alsof ik dat laatste niet heb gehoord en loop het balkon op. 


Mijn roman 'De tovenaar van half negen': het ideale eindejaarsgeschenk!
https://www.bol.com/nl/p/de-tovenaar-van-half-negen/9200000098338053/?suggestionType=browse&bltgh=ptrRNGHfGCXrnyxvd2FAmg.1.2.ProductImage

Geen opmerkingen:

Een reactie posten