Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 6 januari 2019

Notenwijn (6)

Inleiding: een vakantie met een nieuw samengesteld gezin in de adembenemend mooie Vercors, de streek tussen Grenoble en Valence. 

De rust op het balkon in de Vercors wordt alleen verstoord door de schapen en de alom tegenwoordige krekels. Wanneer Sofie bij mij komt staan, beiert in de vallei de klok van het verlaten kerkje. De streek is ontkerstend, maar toch blijft de Kerk de dagindeling bepalen.

‘Kom,’ zegt Sofie, terwijl ze naar mijn hand tast.
‘Ja,’ zeg ik met gemengde gevoelens.


Ik zit de volgende dag op de Place de l’Eglise in Saint-Jean-en-Royans en kijk uit over de platanen en de fontein. Het is middaguur en dus rustig op het plein. Er zijn twee bars met een ruim terras maar nu het volksfeest achter de rug ligt, is er geen enkel stoeltje bezet. 

Tussen de twee drankgelegenheden bevindt zich een verzekeringskantoor waarvan men onlangs nog de gevel en de luikjes heeft geschilderd, zodat het er nu piekfijn uitziet.
Het uitzicht bezorgt mij een ontspannen gevoel.


Aan alle lezers een betoverend 2019 gewenst!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten