Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 2 december 2018

Notenwijn (1)


Inleiding: 'Notenwijn' is een kortverhaal dat zich afspeelt in de Vercors. Een prachtige, maar wat onherbergzame streek in het zuidoosten van Frankrijk. Een zonnig verhaal dus om deze wat sombere, donkere dagen op te fleuren!

‘Papa, papa!’ schreeuwt Jitske die morgen wanneer ik haar uit haar vakantiebedje neem. 

‘Ik heb zo’n mooie droom gehad. Er waren twee helikopters, een jongetje en een meisje. De jongenshelikopter had wel duizend zaadjes en de meisjeshelikopter wel duizend eitjes…’ Ze rekt duizend verschrikkelijk lang om te benadrukken dat het in haar ogen niet zozeer om een getal van vier cijfers gaat maar gewoon om een onwaarschijnlijk groot aantal. 

‘… En ze vlogen zo dicht bij elkaar dat er duizend kleine helikoptertjes geboren werden. Allemaal met een molentje op hun kop.’ Ze kijkt mij aan met glunderende kinderogen. Ogen die mij opnieuw doen begrijpen waarom ik zo graag een kind wil met Sofie. 

‘Dat was een mooie droom, hé, papa?’
‘Een prachtige droom,’ beaam ik, al weet ik niet of Sofie die mening zomaar zal delen.

PS: heuglijk nieuws voor wie mijn roman 'De tovenaar van half negen' liever digitaal dan op papier leest. Het boek is immers ook als e-boek te verkrijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten