Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 16 september 2018

Wat zochten de inbrekers? (Proloog)


Soms wou ik dat ik kon toveren. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Hocus pocus, nog een abracadabra en hop, die misvormde pompoen is al getransformeerd in een gouden koets, die bevriende koningsparen en autoconstructeurs doet stikken van afgunst. Heerlijk, niet? Zelfs Halloween wordt dan weer wat draaglijker.

Een weggegooide bonsai verandert in een nanoseconde in een afzichtelijk watermonster, waarmee je ook Japanse toeristen in dichte drommen naar de Vlaamse Ardennen kan lokken. Er schuilt zoveel ongedierte in onze beken en rivieren, waarom dan geen fotogeniek monstertje?

Rol alvast de rode loper uit, alle toeristen zijn hier van harte welkom. Meer zelfs dan in Brugge, waar hun buitensporige belangstelling voor de bier- en chocoladezaken bij de lokale bevolking enige ergernis begint op te wekken. Jazeker, ze zouden mij in het Venetiƫ van het Noorden eeuwig dankbaar zijn. Graag gedaan, jongens, maar dan in het Japans. Tot op de Brugse Metten! Mijn goedendag ligt reeds klaar.

Bovenal zou ik als tovenaar onmiddellijk kunnen achterhalen waarom inbrekers op Beloken Pasen onze woning ondersteboven haalden. Nochtans zijn er veel riantere woningen in de buurt waar ze zoveel meer genoegen hadden kunnen aan beleven. Tja, 8 april 2018 is mijn persoonlijk 9/11. Maar toch ben ik vastbesloten om de motieven van de dieven te achterhalen. Ik hou u op de hoogte. Beloofd!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten