Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 31 juli 2016

Risk (21)

Wat voorafging: Robert kan de opmerkingen van Freek over zijn mindere prestaties niet smaken. Wat denkt Freek wel? Is het Robert niet die destijds het reclamebureau op de kaart heeft gezet?

‘Ik hoef dit niet te pikken, Freek. Jij hebt alles aan mij te danken. Risk heeft alles aan mij te danken. Jij bent dan misschien wel de persoon die alles aan de man brengt, maar er zijn verkopers zat.’

Freek haalde geĆ«rgerd de schouders op. ‘For heaven’s sake, Rob, neem niet alles zo persoonlijk op!’

‘Mag ik dit niet persoonlijk opnemen dan? Ga je me nu werkelijk vertellen dat deze aanval niet persoonlijk was bedoeld?’

‘Laat ons dit als grote mensen uitpraten. Jij zorgt voor de creatieve invallen, ik behartig de klantenrelaties. Dat was de deal, dacht ik toch.’ Hij bekeek Robert doordringend. Had hij gekund, hij had dwars door hem heen gekeken. 

Dat was helemaal niet de deal, het was zo gegroeid omdat Freek er toch steeds vandoor ging als het concreet werd. Freek was een blaffende hond, hoho, let maar eens op, als hij even de tijd vond, zou hij de wereld versteld laten staan. Wat een pech voor de wereld dat hij nooit tijd vond! ‘Rob, doe nou niet zo vervelend…’

Robert hield zijn handen verontwaardigd in zijn zij. Er was een leraar aan hem verloren gegaan, een predikant, een rabbi zelfs. 

Benieuwd naar het vervolg? Volg deze blog via mail (Submit: zie rechts bovenaan) en je ontvangt alle bijwerkingen vanzelf in je mailbox!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten