Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 28 juni 2020

Onraad in het Kriebelbos (49)

Wat voorafging: na het klasbezoek aan het Kriebelbos, knuffelt Femke haar mama uitbundig. Is dat omdat ze terug naar het Kriebelbos wil?

‘Wat een grote liefde!’ riep mama uit. Maar ze kon niet wegstoppen dat ze best genoot van het moment. ‘Waaraan heb ik dat te danken?’
‘Mama toch.’ Femke probeerde niet te geïrriteerd te klinken. ‘Ik geef je toch vaak een zoen.’ Thuis of in de auto, vulde ze in gedachten aan.

‘En ik ook.’ Fientje sprong bijna op mama om haar drie dikke smakkerds te geven. Mama spinde haast van genoegdoening, net als de poes thuis wanneer ze op Femkes schoot mocht zitten en een chocolaatje kreeg toegestopt. Soms vond Femke dat haar zus zich werkelijk als een slijmerd gedroeg. Het zal de leeftijd zijn, dacht ze berustend.

‘Mama! Mama!’ Ze poogde de aandacht te trekken van mama, die Fientje nog aan het knuffelen was. ‘Houden jullie nu nooit eens op? Ik moet nog terug naar het Kriebelbos. Mijn haardspeld ligt daar ergens.’
Mama schudde het hoofd. ‘Jij zal je hoofd nog eens verliezen.’
‘Je lijkt papa wel.’

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten