Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 5 juli 2020

Onraad in het Kriebelbos (50)

Wat voorafging: Femke wil opnieuw naar het Kriebelbos. Heeft ze daar geen haarspeld verloren? Laat haar mama zich inpakken en rijden ze naar het bos?

Mama nam Fientjes rugzak over. ‘Je hebt toch haarspelden genoeg. Ik heb opzettelijk een voorraadje gekocht omdat jullie er elke dag wel één verliezen.’
‘Het is een heel bijzondere speld,’ improviseerde Femke. ‘Het is zelfs mijn lievelingsspeld.’
‘Jaja,’ zei mama veelbetekenend.
‘En ik heb… eu… ook nog mijn geld in het Kriebelbos verloren.’

Mama sloeg zich met de vlakke hand op het hoofd. ‘Ik zal papa toch nog moeten geloven. Jij verliest toch werkelijk alles.’ Ze trok Fientje mee. ‘Vooruit, Femke, waar wacht je nog op? We gaan zo snel mogelijk zoeken in het Kriebelbos.’

‘Ja, mama,’ zei Femke, plots één en al bereidwilligheid. Het zou beslist heel ongehoorzaam zijn als ik mama nu herinnerde aan mijn fluitles, dacht ze. Femke had het moeilijk om een lachje te verbergen, terwijl ze achter mama en Fientje aanliep.

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten