Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 28 mei 2017

Risk (64)

Wat voorafging: het reisje van Yvonne naar Italiƫ blijkt minder onschuldig dan Robert verhoopt had. Hij heeft het moeilijk om in deze vrijgevochten vrouw 'zijn' Yvonne te herkennen.

Robert deinsde terug, hij herkende haar niet. ‘Hoor je jezelf praten? Je lijkt wel een lichtekooi! Jij won dus jullie weddenschap, als ik het goed begrijp.’

‘Als je het zo wil noemen.’ Ze lachte opnieuw. ‘Maar ik was niet de enige winnaar, dat kan ik je wel zeggen. Het was nogal een kakafonie aan de ontbijttafel, twee Italianen, een Brit en er zat zelfs een Rus bij. Dat is wel goed voor je talenkennis, echt aan te bevelen. 

De mijne was een Italiaan, want straks wil je dat toch weten. Het was nu of nooit, Robert, begrijp dat toch. Over tien jaar ben ik afgeschreven, misschien al over vijf jaar. Dan komt een vreemde man wel nog een praatje maken, een glas aanbieden, misschien zelfs zeuren over een boek, Robert, zo uniek ben je heus niet. Maar ik wilde ook wel eens echt wat beleven.’ Ze schonk zichzelf bij van de chablis. Hij had haar vroeger nooit zoveel weten drinken.

Ze is betoverd, dacht hij, dit is een andere vrouw dan de Yvonne die ik gekend heb en waarmee ik al die jaren was getrouwd. Ze waren gelukkig geweest, niet zo gelukkig als de sterren in de glamourblaadjes beweerden te zijn, maar simpel en echt gelukkig. Doe maar gewoon, was Yvonnes slagzin. Had Marijke haar werkelijk betoverd? 

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten