Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 14 januari 2018

Risk (97)

Wat voorafging: Robert zit met Karin op restaurant. Hij zorgt er wel voor dat zij meer alcohol drinkt dan hijzelf. Hij is alvast gul om haar bij te schenken.

‘Ik drink zelden zoveel.’ Karin glimlachte. ‘Als ik met mijn vriend ga stappen, drink ik doorgaans fruitsap. Of cola, ook cola natuurlijk.’
‘Ben jij dan Bob?’ vroeg hij. ‘Moet jij altijd rijden?’
‘Alleen in het terugkeren.’

Ze lachte er niet bij. Hij beneed mannen die er steeds opnieuw in slaagden een vrouw voor zichzelf in te schakelen, zonder dat die vrouw daar erg in had. Ze kregen ontbijt op bed en ’s avonds een gekoeld biertje en een zak chips als ze in hun luie stoel voor de televisie lagen.

‘Een gelijke verdeling van de lusten en de lasten is belangrijk in een relatie,’ zei hij. Ook hij lachte er niet bij, het was een dooddoener om je vreselijk over te schamen, het was er ongetwijfeld wat over, maar Karin knikte alsof hij iets zeer wijs had gezegd.

‘Ik vind het leuk met jou op restaurant,’ zei ze. Ze leek het te menen, dat deed hem iets. Niet dat hij er zijn voorzichtigheid bij inschoot, daarvoor was hij al te vaak nagetrapt. Maar beweren dat het hem volledig ongevoelig liet, klopte evenmin. 

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten