Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 22 maart 2020

Onraad in het Kriebelbos (35)

Wat voorafging: Femke en Fientje zijn onder de indruk van het verhaal over de Afrikaanse bosgeesten dat Wanjala hen heeft verteld. Al blijven ze met vragen worstelen.

‘Is dat echt gebeurd?’ vroeg Femke.
Wanjala haalde de schouders op. ‘Wie zal het zeggen? Maar feit is dat ik dat verhaal tijdens mijn jeugd erg veel gehoord heb. Mijn vader heeft het litteken van mijn grootoom ooit zelf gezien. Hij zei altijd dat mijn grootoom door het oog van de naald gekropen was.’

Fientje lachte. ‘Dat kan toch helemaal niet. Was hij dan zo verschrikkelijk klein?’
‘Dat is beeldspraak,’ blokte Femke haar af. ‘Je mag dat niet letterlijk nemen.’
‘Stomme beeldspraak,’ zei Fientje.

Wanjala keek op haar uurwerk en schrok. ‘Het is hoog tijd voor jullie om terug naar bed te gaan. En dat is geen beeldspraak.’
Fientje kroop van de bank en geeuwde. ‘Ik heb slaap gekregen van die bosgeesten. Ik ga gauw mijn Halloweenpak uittrekken en dan kruip ik onder mijn dekbed.’ Ze liep al meteen de kamer uit, in de richting van de trap.

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten