Foto auteur

Foto auteur
Foto Maarten Marchau, provinciebestuur Oost-Vlaanderen

zondag 15 maart 2020

Onraad in het Kriebelbos (34)

Wat voorafging: hoe zat het nu eigenlijk met die Afrikaanse bosgeesten? Wanjala, de kinderoppas, vertelt erover aan Femke en Fientje.

‘De bosgeesten waren groter dan gewone kabouters. Een verre grootoom van mij stond ooit op jacht oog in oog met een zware buffel. Hij had alleen een speer bij zich, hij gooide die naar het dier, maar de speer ketste af op diens dikke huid. De buffel stormde woest op mijn grootoom af om hem met zijn horens af te maken. De buffel raakte hem, mijn oom verloor wat bloed en viel in zwijm. 

Het was gewoon een kwestie van tijd voor de buffel de genadestoot zou toebrengen. Maar toen mijn grootoom wat later opnieuw bij bewustzijn kwam, lag de buffel te snurken alsof hij aan een winterslaap was begonnen.’

‘Wat was er gebeurd?’ vroeg Fientje, terwijl ze de zak chips nog eens liet rondgaan.
‘Mijn grootoom bond zijn wonde af en kroop moeizaam overeind. Hij liep omheen het dier en zag tamelijk kleine voetstappen. Verder was er nergens iets of iemand te bekennen. Een goede bosgeest was hem te hulp gekomen en had het dier in een diepe slaap gebracht.’ 
Fientje floot bewonderend.

Benieuwd naar het vervolg? Afspraak op zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten